Improving performance in the english language of students of the Accounting and Auditing faculty, 2011 - 2014.

Authors

  • Alexandra Jara Escobar Universidad Estatal Península de Santa Elena, Ecuador Author
  • Tatiana García Villao Universidad Estatal Península de Santa Elena, Ecuador Author
  • Verónica Vera Vera Universidad Estatal Península de Santa Elena, Ecuador Author
  • Byron Villacreses Santillán Universidad Estatal Península de Santa Elena, Ecuador Author

DOI:

https://doi.org/10.26423/rcpi.v3i2.68

Keywords:

improvement, common european framework reference, level of english

Abstract

The purpose of this work is to illustrate the improvement in the level of English via the frequency and practice of the language by the students of the Accounting and Auditing Faculty. The investigation uses the logical historical method; analysis and synthesis, and systematization and so on. The techniques adopted were interviews and diagnostic examinations of the population of the study. It shows the need to conduct an investigation to resolve the problem of low levels of English. Personalized pedagogical strategies are applied with the use of audio and video. The results obtained demonstrate that a great number of students involved in the process reached the level of English required by article 124 of the Organic Law of Higher Education.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ley Orgánica de Educación Superior. Capitulo 2. De la tipología de instituciones, y régimen académico. Sección segunda. Régimen académico. Artículo 124. 2013

Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, enseñanza, evaluación. Subdirección general de cooperación internacional para la edición impresa en español. Paseo del prado, 28, 2ª planta. 28014 Madrid; 2002

Reglamento para la aprobación de la asignatura Inglés en las diferentes carreras a través del sistema modular, Consejo Superior Universidad Estatal Península de Santa Elena, noviembre 8 del 2010.

Barrientos Y, Angélica Y, Conejeros L, Alicia AB. Evaluación de la puesta en marcha del enfoque metodológico por competencias comunicativas Focal Skills. Literatura y lingüística. Enero de 2012;(25):121-43.

Clouet R. El enfoque del marco común europeo de referencia para las lenguas: unas reflexiones sobre su puesta en práctica en las facultades de traducción e interpretación en España. RLA Revista de Lingüística Teórica y aplicada. Enero de 2010;48(2):71-92.

Faustino C, Kostina I, Vergara O. Prácticas evaluativas en el componente de inglés y francés de un programa de licenciatura en lenguas extranjeras. Lenguaje. Diciembre de 2013; 41(2):353-82.

Full_Placement_Test.pdf [Internet]. [citado 5 de septiembre de 2014]. Recuperado a partir de: http://www.mindseries.net/upload/assets/4/assets/4438/9ef54c873d6d2912494b5c5e3ffa798ce8524bde/Full_Placement_Test.pdf

Morales Ríos S, Ferreira Cabrera A. La efectividad de un modelo de aprendizaje combinado para la enseñanza del inglés como lengua extranjera: estudio empírico. RLA Revista de Lingüística Teórica y aplicada. Enero de 2008; 46(2):95-118.

Véliz Campos M. The (potential) impact of Mentoring on English language teaching in Chile at school level. Literatura y Lingüística. Enero de 2007;(18):213-8.

Villarroel MR. Persistencia y cambio en la enseñanza y aprendizaje del Inglés. Literatura y Lingüística. Enero de 1997;(10):205-19

Downloads

Published

2015-07-20

Issue

Section

Original Articles

Deprecated: json_decode(): Passing null to parameter #1 ($json) of type string is deprecated in /var/www/ojs_ciencia_nueva/plugins/generic/citations/CitationsPlugin.php on line 68