English level knowledge assesment on third year bachillerato students at public high schools of Santa Elena Province
DOI:
https://doi.org/10.26423/rcpi.v6i1.244Keywords:
Assessment, teaching-learning, process, English knowledge, skillsAbstract
This article explores the conditions and level of knowledge of the English students of the third year bachillerato at Public schools from the province of Santa Elena, the area of interest is focused on the knowledge of this language and the management of the Reading and Listening skills, as well as the use of grammar, methodologies, strategies and didactic resources applied by teachers in the teaching-learning process. Specific research methods and techniques such as the descriptive, quantitative and field were applied in order to collect the information that allowed to determine the difficulties of the students with the English language. In the identification of the causes, it was verified that the students have presented a deeper difficulty with the listening skill, and a lower percentage exteriorized a lack of interest in learning the language. On the other hand, it was also identified that teachers have poor knowledge about how to use technological and didactic resources, as well as not enough knowledge and preparation in the mastery of English. The results allowed to establish recommendations and look for alternatives to correct the failures and level the knowledge of the students.
Downloads
References
Bikandi, U. R., Didáctica de la segunda lengua en la educación infantil y primaria. Madrid, síntesis educación.2000
Bernaus M. Didáctica de las lenguas extranjeras en la Educación Segundaria Obligatoria. Madrid, Síntesis educación. 2001
Duarte de San Juan, Moreno Fernández Principios de sociolingüística y sociología del lenguaje. Barcelona, Editorial Ariel.1998
Santos Gargallo, Lingüística aplicada a la enseñanza/aprendizaje del inglés como lengua extranjera. Madrid, Arco/libros.1999
Siguan, m., y Mackey, Educación y bilingüismo. Madrid, Santillana.1989
Richards C. Jack. Communicative Language Teaching Today. Cambridge University Press. USA. 2006.
Hernandez R., Fernandez-Collado C., Baptista P. Metodología de la Investigación. Cuarta Edición. McGraw – Hill. Mexico. 2006.
Alejandro, V. Introducción a la Investigación Educativa. 5ta. Edición. Loja, Ecuador. Industria Gráfica Cosmos Ltda. 2008.
Richards C. Jack Approaches and Methods in Language Teaching.Londres:Reino Unido Editorial Cambridge University Press; Segunda Edición;2012
Downloads
Published
Issue
Section
License
El titular de los derechos de autor de la obra, otorga derechos de uso a los lectores mediante la licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional. Esto permite el acceso gratuito inmediato a la obra y permite a cualquier usuario leer, descargar, copiar, distribuir, imprimir, buscar o vincular a los textos completos de los artículos, rastrearlos para su indexación, pasarlos como datos al software o usarlos para cualquier otro propósito legal.
Cuando la obra es aprobada y aceptada para su publicación, los autores conservan los derechos de autor sin restricciones, cediendo únicamente los derechos de reproducción, distribución para su explotación en formato de papel, así como en cualquier otro soporte magnético, óptico y digital.