Blended-learning as a learning methodology of a second language

Authors

  • Luis Alberto Ortega Escuela Superior Politecnica Agropecuaria de Manabi, Ecuador Author
  • Nathaly Valeria Alava Cagua Escuela Superior Politecnica Agropecuaria de Manabi, Ecuador Author
  • Bryan Fernando Garcia Guerrero Escuela Superior Politecnica Agropecuaria de Manabi, Ecuador Author
  • Jose Guillermo Intriago Cedeño Escuela Superior Politécina Agropecuaria de Manabí, Ecuador Author

DOI:

https://doi.org/10.26423/rcpi.v6i1.196

Keywords:

Pedagogical strategy, learning methodology, presential-virtual mode, second language

Abstract

The objective of this research was to propose a platform as a technological tool for the application of Blended-Learning methodology in the teaching of a second language, in order to improve the development of student’s skills. The treatment of the proposal began with the bibliographical revision on second language learning theories and the analysis of teachers and student’s roles. Consequently, the research showed that Blended-Learning is a very useful pedagogical strategy to learn a language which combines the best of traditional and virtual mode to optimize performance; however, the success of learning is defined by the planning of didactic resources, therefore, the tool must be designed according to the learning approach.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Botello, H. y López, A. 2014. La influencia de las TIC en el desempeño académico: evidencia de la prueba PIRLS en Colombia 2011. Bogotá, CO. Revista Académica y Virtualidad. 7(2): 17.

Camacho, J; Chiappe, A y López C. 2012. Blended Learning y estilos de aprendizaje en estudiantes universitarios del área de la salud. La Habana, CU. Educación Médica Superior. 26(1): 27-44.

Cevallos, J., Intiago, E., Villafuerte, J., Molina, G. & Ortega, L. (2017). Motivation and Autonomy in Learning English Foreign Languaje: A Case Study of Ecuadorian College Students. Canadian Center of Science and Education. 10(2), 110.

Esparaza, M; Salinas, U. y Glasserman, L. 2015. La gestión del aprendizaje en la modalidad b-learning frente a la modalidad presencial en la enseñanza de la gramática inglesa. Guadalajara, MX. Revista Apertura. 7(2): 2.

Mendenhall, W; Beaver, R, y Beaver, B. 2006. Introducción a la probabilidad y estadística. 13 Ed. MX. CENGAGE Learning. 234, 352.

Moreno, N; Leiva, J. y Matas, A. 2016. Mobile learning, Gamificación y Realidad Aumentada para la enseñanza-aprendizaje de idiomas. Santiago de Compostela, ES. Revista Internacional de Investigación e Innovación Educativa. 6: 20.

Sánchez, C. 2014. B-learning como estrategia para el desarrollo de competencias. El caso de una universidad privada. Ciudad de México, MX. Revista iberoamericana de educación. 67(1): 95. http://rinace.net/riee/numeros/vol6-num2/Riee_6,2.pdf

Torres, C. 2015. La interacción en el b-learning como posibilitadora de ambientes de aprendizaje constructivistas: perspectiva de estudiantes. Jalisco, MX. Píxel-Bit. Revista de Medios y Educación. (47): 7-22

Published

2018-06-20

Issue

Section

Original Articles

How to Cite

Blended-learning as a learning methodology of a second language. (2018). Magazine Science and Innovation Teaching, 6(1), 39-44. https://doi.org/10.26423/rcpi.v6i1.196