Features of a good teacher, the key to quality in medical education.

Authors

  • Julia Capote García Author

DOI:

https://doi.org/10.26423/rcpi.v3i1.9

Keywords:

Total Care, Education, professor, quality in the teaching-learning process, Medical University

Abstract

n the modern era, the term quality has turned into an unquestionable premise for the successful accomplishment of any endeavor of human activity. Andas such activity concretizes, it is the result of the interaction of the two poles within: SUBJECT-OBJECT; it’s necessary to take into account that by obviating the function and the role to be performed by each one might spoil not only the scope of the desired quality, but could also lead us to the alienation of the activity. It can also affect its core: Man. Participating in the student’s intellectual formation is a challenge that only the good professors have decided to assume. There’s no doubt that the Cuban university has made this need their own and this is the reason why they have an educative innovation project in progress that supports students as well as professors.

Downloads

Download data is not yet available.

References

OMS. Disponible: En Las Américas. El derecho a la salud y los objetivos de desarrollo del Milenio en: http:/www.paho.org/Spanish/DD/PUB/ cap.5.pdf. (2001).

Salas Perea RS. La calidad en el desarrollo profesional avances y desafíos. Educ Med Sup. La Habana, Cuba; 13(1):41-50. (2000).

Jardines Méndez JB, Aneiros-Riba R, Salas-Perea RS. Recursos humanos en la atención primaria en salud y su estrategia de desarrollo Educ Méd Salud. 1993. La Habana, Cuba; 27(2):145-159. (1993).

García Capote J. Rediseño curricular de la disciplina Filosofía y Ciencia de la Salud para el desarrollo integral y humanista de los egresados de Ciencias Médicas. Tesis de doctor en Ciencias de la Educación Médica. La Habana. 2014.

García Capote J. Rediseño curricular de la disciplina Filosofía y Ciencia de la Salud para el desarrollo integral y humanista de los egresados de Ciencias Médicas. Tesis de doctor en Ciencias de la Educación Médica. La Habana. 2014.

Bombino, Luis. Estudios Éticos. Selección de lecturas. Tomos I y II. Editorial Ciencias Sociales. La Habana. (2012).

Castro, Fidel. Los derechos humanos (en 2 tomos) T I .Edit. Política. La Habana. (1985).

Delgado, Carlos. “Hacia un nuevo saber”. Edit. Félix Varela. La Habana. (2005).

García Capote, Julia. “Rediseño curricular de la disciplina Filosofía y Ciencia de la Salud para el desarrollo integral y humanista de los egresados de Ciencias Médicas”. Tesis de Doctorado en Ciencias de la Educación Médica UCMVG. La Habana, Cuba. (2014).

Leontiev. “Actividad y Personalidad”. Editorial Ciencias Sociales. La Habana. (1983).

Rodríguez, Zayra. Filosofía, Ciencia y Valor. Editorial Ciencias Sociales. La Habana. (1985).

Downloads

Published

2015-06-25

Issue

Section

Original Articles

Deprecated: json_decode(): Passing null to parameter #1 ($json) of type string is deprecated in /var/www/ojs_ciencia_nueva/plugins/generic/citations/CitationsPlugin.php on line 68