Incidence of bibliographic research on learning in students of the basic level of the Business Administration course at Peninsula Santa Elena State University
DOI:
https://doi.org/10.26423/rctu.v2i2.213Keywords:
Learning, bibliographical research, value judgments, evaluationAbstract
The development of habits of reading in students of higher education represents a real challenge for the teacher, especially because this practice promotes the ability to analyse and make value judgments and strengthens cognitive bases in the learning process, has been identified, the student of business management in the development of academic activities cited references thatmajority way come from queries of low academic level, on the other hand, numbers, including is little, this situation limits learning, and it is reflected in the results of the process evaluation. This work is aimed at determining the effect that has on learning the implementation of a guide of bibliographic research for the basic level students of the business administration career of the UPSE; the effect is relied on to an explanatory research design which through a comparison of the before and then allow to verify the achievement of such a goal.
Downloads
References
MICHAEL G. La dinámica de la ciencia y la investigación en las sociedades contemporáneas, Pomares, Barcelona. (1997).
BERNAL C. Metodología de la investigación, Pearson Educación, México. (2006).
SABINO C. El proceso de investigación, Panapos, Caracas. (1992).
MALHOTRA N. Investigación de mercados, Prentice Hall, México. (2007).
LIND D., MARCHAL W., MASON R., Estadística para administración y economía, Alfa Omega, Bogotá. (2004).
FLORES R. Pedagogía del conocimiento, Mc Graw Hill, Colombia. (2005).
BLOOM B. Taxonomías. Perspectivas. Revista semestral. 2000 septiembre, 30(3).
MEDINA A., SALVADOR F. Didáctica General. Pearson Prentice Hall. Madrid. 2009.
DANIELSON C. competencias docentes: desarrollo, apoyo y evaluación. Programa de promoción de la reforma educativa en América Latina y El Caribe (PREAL). Serie documentos, #51.www.preal.org/publicación.asp. Chile. 2011.
DÍAZ F. estrategias docentes para un aprendizaje significativo. Una interpretación constructivista. Mc Graw Hill. México. 1999.
DE ZUBIRÍA M. Mentefactos. Pedagogía para el siglo XXI. Fundación Alberto Merani. www.pedagogíaconceptual.com.1988. Consultado en junio de 2014.
Downloads
Published
Issue
Section
License
El titular de los derechos de autor de la obra, otorga derechos de uso a los lectores mediante la licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional. Esto permite el acceso gratuito inmediato a la obra y permite a cualquier usuario leer, descargar, copiar, distribuir, imprimir, buscar o vincular a los textos completos de los artículos, rastrearlos para su indexación, pasarlos como datos al software o usarlos para cualquier otro propósito legal.
Cuando la obra es aprobada y aceptada para su publicación, los autores conservan los derechos de autor sin restricciones, cediendo únicamente los derechos de reproducción, distribución para su explotación en formato de papel, así como en cualquier otro soporte magnético, óptico y digital.