Module Zero and its positive impact on the learning of English as a foreign language in first semester students at Milagro State University
DOI:
https://doi.org/10.26423/rctu.v4i2.216Keywords:
module zero, english language teachingAbstract
The English language has become one of the greatest opportunities and weaknesses of people worldwide, since not everyone can develop the different skills of this foreign language, which has caused uncertainty at the moment of understanding it, rejecting the subject and therefore, avoiding the acquisition of it as a basic tool in this globalized world. This research work arose from the need to demonstrate the importance of having the Zero Module addressed to students who enter to the State University of Milagro; this work was done considering the quantitative and qualitative methods which were developed taking as a sample 65 students who approved The Zero Module in the First Semester 2015. The authors reiterate the importance of this English Starter Module, since the results demonstrated that the students acquired the necessary knowledge according to their level to continue to Module 1 of English. The progressive learning of English as a foreign language will serve to strengthen ties of trust and adaptation between students and teachers making it more enjoyable to acquire this language, besides learners will achieve proficiency and ease of communicating in English in the different academic spheres.
Downloads
References
Superior, C. d. (2013). Recuperado el 20 de 05 de 2015, de Consejo de Educación Superior -República del Ecuador: http://www.ces.gob.ec/2012-10-29-08-51-25/2012-10-29-08-51-54?start=20
Uribe Zirene, J. d. (02 de 2012). Importancia del idioma inglés en las instituciones de educación superior: el caso de la Corporación Universitaria de Sabaneta. Uni-Pluriversidad, 12(2).
Maridueña Macancela, J. (2014). Recursos Interactivo Tecnológicos y su repercusión en el Interaprendizaje del Idioma Inglés. RES NON VERBA, 1-18.
Milagro, U. E. (2014). Recuperado el 27 de 11 de 2014, de Resoluciones OCAS 2014 -UNEMI: http://www.unemi.edu.ec/web/images/pdf/ResolucionesOCAS/14ocas-so-14-2014.pdf
Latham-Koening C, Oxenden C, y Seligson P,. (2013). American English File Starter Teacher's book, second edition.London: Oxford University Press.
Milagro, U. E. (2015). Recuperado el 15 de 10 de 2015, de sga.unemi: http://sga.unemi.edu.ec/adm_docentes
Fleta Guillén, T. (2006). Aprendizaje y técnicas de enseñanza del inglés en la escuela. 16(2).
Navas Yonaiker; Real Iliana; Pacheco Silvia. (2016). Los procesos de enseñanza y aprendizaje del idioma inglés a través de los entornos virtuales de aprendizaje. 8(13).
Assessment, C. E. (2015). Recuperadoel 15 de 10 de 2015, de Cambridge English: http://www.cambridgeenglish.org/why-cambridge-english/international-language-standards/
Press, C. U. (s.f.). Recuperado el 20 de 01 de 2015, de Cambridge English Language Assessment: http://www.cambridgeenglish.org/es/exams/cefr/
Educación, M. d. (2014). Recuperado el 06 de 10 de 2015, de Estándares de calidad educativa: http://educacion.gob.ec/wp-content/uploads/downloads/2012/09/estandares_2012_ingles_opt.pdf
Maridueña, Jacqueline; Ledesma, Brigita & Macías, Franklin. (2016). Módulos de Inglés y su repercusión en las destrezas del idioma. 9(19).
Richard, Jack & Renandya, Willy. (2008). Methodology in Language Teaching (11 ed.). (C. U. Press, Ed.) New York: Cambridge University Press.
Jordan, R. (2012). English for Academic Purposes (13 ed.). (C. U. Press, Ed.) Cambridge: Cambridge University Press.
Ministry of Education, M. o. (Ed.). (2008). Canadian and World Research and Assessment Practices for Adult Learners. Canada: Project READ Literacy Network (PRLN).
Real, Iliana & Maridueña Jacqueline. (2016). Reflexión de la relación que existe entre la pronunciación, la comprensión auditiva y la expresión oral en la lengua inglesa. 4(1).
Noguera, M. (2012). Recursos digitalizados de Apoyo didáctico para la enseñanza del esquema discursivo del inglés en la Modalidad Semipresencial, a Nivel universitario. 6(2).
School, E. B. (2010). Recuperado el 02 de 10 de 2015, de Euroinnova BusinessSchool : http://www.euroinnova.edu.es/
Maridueña Macancela, Jacqueline & Ledesma Acosta, Brigita. (2015). Orientación del Trabajo Independiente y el Uso de las TIC. Revista Científica Ciencia -UNEMI, 1-9.
Superior, C. d. (2014). Consejo de Educación Superior. Recuperado el 20 de 08 de 2015, de http://www.ces.gob.ec
Downloads
Published
Issue
Section
License
El titular de los derechos de autor de la obra, otorga derechos de uso a los lectores mediante la licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional. Esto permite el acceso gratuito inmediato a la obra y permite a cualquier usuario leer, descargar, copiar, distribuir, imprimir, buscar o vincular a los textos completos de los artículos, rastrearlos para su indexación, pasarlos como datos al software o usarlos para cualquier otro propósito legal.
Cuando la obra es aprobada y aceptada para su publicación, los autores conservan los derechos de autor sin restricciones, cediendo únicamente los derechos de reproducción, distribución para su explotación en formato de papel, así como en cualquier otro soporte magnético, óptico y digital.