Comparative study of the attitude towards statistics in administration students of a private university in East Lima, 2016

Authors

  • Raúl Delgado Arenas Universidad César Vallejo, Lima, Perú
  • Noemi Julca Vera Universidad César Vallejo, Lima, Perú
  • Miguel Pérez Pérez Universidad César Vallejo, Lima, Perú
  • Erixson Araujo García Universidad César Vallejo, Lima, Perú

DOI:

https://doi.org/10.26423/rctu.v5i1.319

Keywords:

Attitudes Statistic

Abstract

The purpose of this research lies in to report the results of Attitude Scale Application to (EAE) Random Sample Statistic of 92 students of Business School from Lima private university corresponding to morning, afternoon and evening shifts respect to the following dimensions: Statistic value, Perceived difficulty level, Statistic Affection, Cognitive Competence Stastistic Students. Around 60% show favorable attitude to statistic course but not 4.3%. There is no meaningful differences in the Students Scale Final Results who attend in morning, afternoon and evening shifts.

Downloads

Download data is not yet available.

References

AcostaP.(2017).Actitudeshaciala estadísticadelosestudiantesdepregradodela Universidad Nacional Pedro Ruiz Gallo. Revista científica de la Universidad de Sipán Tzhoecoen,9(3),1-14. Recuperado de http://revistas.uss.edu.pe/index.php/tzh/article/view/597

Auzmendi, E. (1991). Evaluación de las actitudes hacia la estadística en alumnos universitarios y factores que las determinan. Bilbao, España: Deusto.

Blanco, A. (2008). Una revisión crítica de la investigación sobre las actitudes de los estudiantes universitarios hacia la Estadística. Revista Complutense de Educación, 19 (2),311-330.Recuperado de http://revistas.ucm.es/index.php/RCED/article/view/RCED0808220311A/15466.

Cobb G. W. (1993). Reconsidering Statistics Education: A national Science Foundation Conference. Journal of Statistics Education,1(1), p 93-99.

Gal I. y Garfield J. (Ed.). (1997). Evaluación de las actitudes y creencias en la estadística de la educación. La evaluación de la educación. Voorburg, Holanda: IOS,Press.

Garzón, J. y Serna, J. (2014). Actitudes hacia el ejercicio de ciudadanía en jóvenes que pertenecen a la academia superior de artes de Bogotá (tesis de licenciatura). Universidad Piloto de Colombia, Bogotá, Colombia. Recuperado de http://polux.unipiloto.edu.co:8080/00001675.Pdf

Hurtado, J. (2014). El proyecto de investigación, Comprensión holística de la metodología y la investigación (7a ed.). Caracas, Venezuela: Ediciones Quirón.

Kirk R. (2002). Enseñanza introductoria de la Estadística: Algunas cosas he aprendido, presentado en la ConferenciaAnual de la Asociación Americana de la Psicología. Chicago, IL. Recuperado de: http://ww2.amstat.org/publications/jse/v16n1/carnell.html

Negro, D. (2006). El reino de la cantidad. Madrid, España: Real Academia de Ciencias Morales y Políticas de España.

Rodríguez, N. (2011). Actitudes en los estudiantes universitarios hacia la Estadística. Revista Interdisciplinaria, 28 (2), pp. 199-205.Recuperado de www.scielo.org.ar/pdf/interd/v28n2/v28n2a02.pdf

Ruiz de Miguel, C. (2015). Actitudes hacia la estadística de los alumnos del Grado en Pedagogía, Educación Social y Maestro de Educación Infantil y maestro de educación primaria de la UCM. Educación XX1, 18(2), 351-374.Recuperado de http://www.redalyc.org/pdf/706/70638708015.pdf.

Published

2018-06-20

Issue

Section

Original Articles

How to Cite

Comparative study of the attitude towards statistics in administration students of a private university in East Lima, 2016. (2018). UPSE Scientific and Technological Magazine, 5(1), 63-69. https://doi.org/10.26423/rctu.v5i1.319