Influence of sustained attention on comprehensive reading in eight-year-old children of the General Basic Education Center “La Providencia” in the city of Ambato
DOI:
https://doi.org/10.26423/rctu.v2i2.40Keywords:
Attention, Reading sustained attention, comprehension, performanceAbstract
Thesis on Child Neuropsychology, specifically, influence of sustained attention in reading comprehension in 8 year old children. The fundamental aim of this present research is to verify how much influence the sustained attention has on reading comprehension, knowing that both processes individually are essential in learning. The problem identified in boys and girls of eight years of age, belonging to the institution where the study was conducted is the lack of understanding of the texts they read, which generates a low school performance. The hypothesis states: The maturity of sustained attention influences the development of reading comprehension in boys and girls of eight years of age who attend the center of basic general education The Providence of Ambato city, in the academic year 2012 - 2013 ". Within the methodology the application of ENI has been used. The conclusion has been detailed on the basis of the obtained results that show that the maturity of sustained attention influences the development of reading comprehension.
Downloads
References
Ardila, A. Roselli, M. Matute, E. 2005. Neuropsicología de los Trastornos de Aprendizaje. México DF. Editorial El Manual Moderno
Portellano, J. A 2008. Neuropsicología Infantil. Madrid- España. Editorial Síntesis.
Gil, R. 1999. Manual De Neuropsicología. España: Editorial MASSON S.A
Balarezo L, Mancheno S. 1996. Compendio De Neuropsicología.
Ostrosky F. 2007. ¿Problemas de lenguaje? México: Editorial LP
Luria, A. R. 1979. El cerebro en acción. Barcelona: Fontanella (1)
Psicopedagogía.com
Downloads
Published
Issue
Section
License
El titular de los derechos de autor de la obra, otorga derechos de uso a los lectores mediante la licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional. Esto permite el acceso gratuito inmediato a la obra y permite a cualquier usuario leer, descargar, copiar, distribuir, imprimir, buscar o vincular a los textos completos de los artículos, rastrearlos para su indexación, pasarlos como datos al software o usarlos para cualquier otro propósito legal.
Cuando la obra es aprobada y aceptada para su publicación, los autores conservan los derechos de autor sin restricciones, cediendo únicamente los derechos de reproducción, distribución para su explotación en formato de papel, así como en cualquier otro soporte magnético, óptico y digital.