Advantages and disadvantages of ICT in education

Authors

  • Daniel Gómez Universidad Estatal Península de Santa Elena

DOI:

https://doi.org/10.26423/rctu.v2i2.45

Keywords:

information and communication technologies, teaching process, learning outcomes, qualitative research, case study

Abstract

This paper describes how the application of ICT has advantages and disadvantages when used as a fundamental part in the process of teaching and learning. Technology advances rapidly generating multiple changes and applications in all fields, even education. These changes require teachers to take up the challenge and engage in ongoing preparation for the sole purpose of improving learning outcomes. For this, we performed a qualitative research methodology using a case study.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Sáez López José Manuel. Utilización de las TIC en el proceso de enseñanza aprendizaje,

valorando la incidencia real de las tecnologías en la práctica docente (2010). Revista Docencia e Invest igació n.

Belloch Consuelo. Las TIC en las diferentes modalidades de enseñanza/aprendizaje (2012). Unidad de Tecnología Educativa de la Universidad de Valencia. España.

Castro Santiago, Guzmán Belkys, Casado Dayanara. Las TIC en los procesos de enseñanza y aprendizaje. Instituto Pedagógico de Caracas (2007). Laurus, Revista de Educación, Año 13, Número 23

http://educatics.blogspot.com/

http://es.wikipedia.org/wiki/Estudio_de_caso

http://en.wikipedia.org/wiki/Sharan_Merriam[7]http://books.google.es/books/about/Case_Study_Research.html?hl=es&id=BWea_9ZGQMwCVII.

Downloads

Published

2014-12-16

Issue

Section

Original Articles

How to Cite

Advantages and disadvantages of ICT in education. (2014). UPSE Scientific and Technological Magazine, 2(2), 32-43. https://doi.org/10.26423/rctu.v2i2.45