Reflection of the relationship between pronunciation, listening and speaking in english
DOI:
https://doi.org/10.26423/rcpi.v4i1.119Keywords:
pronunciation, Listening comprehension, oral expression, English languageAbstract
One of the major weaknesses in communicating orally in English which is studied as a foreign language is the low phonetic level or difficulty to pronounce correctly in that language, it causes in the learner lack of motivation, frustration and even a mistaken view of its value as a human being that needs to interact and share in a highly competitive society, where those who have developed their skills and abilities are ideal candidates to take advantage of the academic, employment and social opportunities that arise. This research was conducted under the qualitative paradigm, through a single case study of factual type, with 31 students from the State University of Milagro (UNEMI) of the Faculty of Engineering of the second semester 2014. The authors claim that teaching strategies should be established in the classroom and beyond to teach and learn another language. This case study emphasizes the full support of teachers as a starting point followed by evaluation-detecting weaknesses, specific autonomous work according to the students’ level of study and final oral evaluation to measure what was acquired mainly because of students’ independent work to ensure that it is possible to reinforce the learning of English as a foreign language in a different place from the classroom without the presence of the teacher.
Downloads
References
Cieri, L y Barbeito M. [Online].; 2000 [cited 2015 6 20. Available from: https://www.unrc.edu.ar/publicar/cde/05/Cieri.htm.
Latham-Koening C OCySP. American English File1. Second Edition ed. Press OU, editor. London; 2013.
Oslina R. Factores que intervienen en el aprendizaje de una segunda lengua. Revista digital I E Investigación y Educación. 2011;(9).
Córdoba Cubillo Patrica-Coto Keith, Rossina - Ramírez Salas, Marlene. La comprensión auditiva: definición, importania, características, procesos, materiales y actividades. Revista Electrónica "Actualidades Investigativas en Educación". 2005.
Navas Montes Yoaniker, Real Poveda Iliana, Pacheco Mendoza Silvia, Mayorga Albán Amalin. Los Procesos de Enseñanza y Aprendizaje del Idioma Inglés a través de los Entornos Virtuales de Aprendizaje. Ciencia UNEMI. 2015 Apr; 8(13).
Latham-Koening C, Oxenden C, y Seligson P. American English File 1A Multi-Pack Student's Book - Workbook Cambridge, editor. London: Oxford University Press; 2013.
M NL. Actividades para desarrollar la comprensión auditiva y audiovisual en el aula. Revista de enseñanza ELE. 2010.
Fuentes Pedro & Samaniego Eva. Los sistemas de enseñanza de inglés para fines específicos basados en el aprendiente. Revista Científica UNED. 2003; 6(2).
Valenzuela Manzanares J. Lingüística contrastiva inglés-español: una vision general. Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado. 2010.
Lilian Gómez & María Sandoval. Comprensión auditiva en inglés como L2. Revista de Linguistica Teórica y Aplicada. 2012;(8).
Romanelli S. Integración de la Pronunciación con las habilidades de expresión oral y expresión auditiva en el aula. Nexos. 2009.
Press CU. Cambridge English Language Assessment. [Online]. [cited 2015 01 20. Available from: http://www.cambridgeenglish.org/es/exams/cefr/.
Real Poveda, Iliana & Navas Montes, Yonaiker. Estrategia para el aprovechamiento de un entorno virtual en el aprendizaje de una segunda lengua. Revista Ciencias Pedagógicas e Innovación. 2015.
Richard Clement, Douglas Fleming, Jennifer John. L2 Students' Willingness to Communicate Pronunication in the ESL Classroom Adult learners. 2012. http://www.teslontario.net/uploads/publications/researchsymposium/ResearchSymposium2012.pdf.
Guba, E.G. & Lincoln, Y.S. http://www.gdufs. biz/10-guba_lincoln_94.pdf. [Online]. Available from: http://www.gdufs.biz/10-guba_lincoln_94. pdf.
Stake RE. Strategies of Qualitative Inquiry. London, New Delhi ed. London, New Delhi: London, New Delhi; 1994.
Derwin, Tracedy M - Lori G., Diepenbroek & Jennifer, Foote. How well do General-Skills ESL Texbooks Address Pronunciation? TESL Canada Journal. 2012 Apr: p. 2.
learning. TiocsgfpP. http://repositorio.utp.edu.co/dspace/bitstream/11059/4549/1/42154P654.pdf. [Online]. 2015; 2014 [cited 2015 09 15. Available from: http://repositorio.utp.edu.co/dspace/ bitstream/11059/4549/1/42154P654.pdf.
Maridueña Macancela, Jacqueline & Ledesma Acosta, Brigita. Orientación del Trabajo Independiente y el Uso de las TIC. Revista Científica Ciencia - UNEMI. 2015.
Maridueña Macancela J. Recursos Interactivo Tecnológicos y su repercusión en el Interaprendizaje del Idioma Inglés. RES NON VERBA. 2014.
Downloads
Published
Issue
Section
License
El titular de los derechos de autor de la obra, otorga derechos de uso a los lectores mediante la licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional. Esto permite el acceso gratuito inmediato a la obra y permite a cualquier usuario leer, descargar, copiar, distribuir, imprimir, buscar o vincular a los textos completos de los artículos, rastrearlos para su indexación, pasarlos como datos al software o usarlos para cualquier otro propósito legal.
Cuando la obra es aprobada y aceptada para su publicación, los autores conservan los derechos de autor sin restricciones, cediendo únicamente los derechos de reproducción, distribución para su explotación en formato de papel, así como en cualquier otro soporte magnético, óptico y digital.
Deprecated: json_decode(): Passing null to parameter #1 ($json) of type string is deprecated in /var/www/ojs_ciencia_nueva/plugins/generic/citations/CitationsPlugin.php on line 68