Work self improvement of students career degree in english State University of Santa Elena Peninsula through reading and writing course i with blended learning teaching method 2012-2013.experiencia.

Authors

  • Kléber Loor Zambrano Universidad Estatal Península de Santa Elena, Ecuador Author

DOI:

https://doi.org/10.26423/rcpi.v1i3.27

Keywords:

Blended Learning, autonomous work, Learning Management System (LMS), MOODLE.

Abstract

Today’s society integrates the use of information and communication technology (ICT) and it is precisely in education where technological strategies should be implemented so that students can consolidate the acquired knowledge, question and look for new knowledge always under the supervision of their teachers in their role of guides of the process. Blended Learning combines both modalities, face-to-face and online learning becoming a tool that enables the  implementation of these strategies.  This paper shows the improvement of the autonomous work of the third course students of the English Language Career of the State University  Península of Santa Elena (UPSE) in the Reading and Writing I course through blended learning.   As the fundamental basis of the course, the MOODLE learning management system (LMS) was  used, and additionally, the students were provided with a user guide in order to familiarize  with this platform; these were fundamental tools in the improvement of the students’ self learning process.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Arca, M. Los medios y las tecnologiás en la educación. Ed.Piramide: España 2004

Arévalo, G. y. Modelos Blended Learning en la Educacion Superior 2004 Recuperado de : eventos,spc: http://eventos.spc.org.pe/jpc2007/MyReview/FILES/p56.pdf.

Bates, A. Cómo gestionar el cambio tecnológico. Ed. Gedisa: España. 1997

Berthier, E. Como construir un Marco teórico 2004 Recuperado de: Tecnoeuro.com http://tecnoneuro.com/documents/Recursos/Documentos/Investigaci%C3%B3n/MARCOTE%C3%93RICO-BERTHIER.pdf

Burton, J.. E-learning:What is happening in e-learning in primary care. 2005 Recuperado de: www.web109.epnet.com: http://web109.epnet.com

Dorrego, E. Comunidad Virtual Tecnologia Educativa.eductec. 2004 redir Recuperado de: is.ec: http://www.um.es/ead/red/M6/dorrego.pdf

Duarte, A.. Medios audiovisuales,informáticos y nuevas tecnologías para el apoyo docente. Ed.Sintesis: España. 2004

Ferrate, G. Universidad y Nuevas Tecnologias. 2004 www.uces. Recuperado de: edu.ar/.../nuevas-tecnologias-de-la-informacion.

Garcia, L. Un concepto integrador de enseñanza a distancia. 1991. info.uned.e Recuperado de: s/:http://info.uned.es/catedraunescoead/articulos/1991/un%20concepto%20integrador%20de%20ensenanza%20a%20distancia.pdf

González, J.. B-learning utilizando software libre, una alternativa viable en educación superior. Enero de 2006 www.ucm.e Recuperado de: s/BUCM/revistas/edu: http://www.ucm.es/BUCM/edu/11302496/articulos/reed0606120121a.pdf

Hernández Sampieri, R.. Metodología de la Investigación (Tercera ed.). Ed. McGraw-Hil: México. 2010

Martinez, A. S. Manuales de Moodle - MoodleDoc. 2012. Recuperado de: docs.moodle.org/all/es/Manuales_de_Moodle: http://docs.moodle.org/all/es/Manuales_de_Moodle.Marzo de

Medwar, F. La EAD en México.Primer Congreso virtual Latinoamericano de Educación a Distancia. 2004. www.atene Recuperado de: online.net/datos/97_02_Muler_Elba.pdf: http://www.ateneonline.net/datos/97_02_Muler_Elba.pdf

Méndez, C.. Metodología, Diseño y Desarrollo del proceso de investigación con énfasis en ciencias empresariales (Cuarta ed.). Ed.Limusa S.A: México,2006

Moore, M.. Distance Education: A System View. Usa: Wadswoeth publishing company Routledge. 2007.

NACIONAL, A. Ley Orgánica de Educación Superior. 10 de Octubre de 2010 Recuperado de: www.utelvt.edu.ec/LOES_pdf: http://www.utelvt.edu.ec/LOES_2010.pdf.

PEDI. Plan Estratégico de Desarrollo institucional. 2009-2013 www.upse. Recuperado de: edu.ec: http://www.upse.edu.ec/

Perez, T.. Innovación en docencia universitaria con MOODLE:Casos prácticos. San Vicente (Alicante), España: ECU Editorial Club Universitario. 2011

Sanz, C. M.. Importancia de la Modalidad Blended Learning.Analisis de una Experiencia Educativa 2009. teyet-revista Recuperado de:info.unlp.edu.ar/nuevo/.../TEYET3-art08.pdf: http://www.teyet-revista.info.unlp.edu.ar/nuevo/.../TEYET3-art08.pdf.

Turpo, O. Contexto Y Desarrollo de la Modalidad Educativa Blended Learning. Julio de 2010. redalyc.uae Recuperado de: mex.mx/pdf/140/14012507002:http://redalyc.uaemex.mx/pdf/140/14012507002.pdf

UNESCO. Declaración Mundial sobre la Educación Superior en el siglo XXI: Visión y Acción. www.unesc 5 de Octubre de 1998. Recuperado de:o.org/education/.../declaration_spa.htmFrancia: http://www.unesco.org/education/educprog/wche/declaration_spa.htm

UPSE.Universidad Estatal Península de Santa Elena - UPSE/aula virtual de Escuela de Informática. 2012 Recuperado de: www.upse.edu.ec/Facultad de Sistema y Telecomunicaciones: http://www.upse.edu.ec/infovirtual

UPSE. Universidad Estatal Península de Santa Elena - UPSE:Misión y Visión de la Carrera Licenciatura en Inglés. 2012 Retrieved from www.upse.edu.ec/: http://www.upse.edu.ec/

Downloads

Published

2013-12-20

Issue

Section

Original Articles

Deprecated: json_decode(): Passing null to parameter #1 ($json) of type string is deprecated in /var/www/ojs_ciencia_nueva/plugins/generic/citations/CitationsPlugin.php on line 68