Eco-Driving: Evaluation of the Operational Parameters of the Spark Engine (SI) in a Mixed Route of the City of Quito
DOI:
https://doi.org/10.26423/rctu.v8i1.552Keywords:
Eco-driving, torque, power engine, fuel consumptionAbstract
This study shows the results of the analysis of variation of the parameters of Fuel consumption, Touch and power applying Eco-Driving driving compared to normal driving. The research has been carried out on a specific route between Supermaxi de Cumbayá, Av. Interoceánica S / N and the Catholic University of Quito on December 6 and Jorge Washington. It was determined that the Eco-Driving reduces fuel consumption and maintains an amplitude of variation between torque and power, since if these values are high they incur a higher fuel consumption so it has been achieved that you can save approximately $ 400 per year as long as a 20,000 km driving per year is taken as a reference
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
El titular de los derechos de autor de la obra, otorga derechos de uso a los lectores mediante la licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional. Esto permite el acceso gratuito inmediato a la obra y permite a cualquier usuario leer, descargar, copiar, distribuir, imprimir, buscar o vincular a los textos completos de los artículos, rastrearlos para su indexación, pasarlos como datos al software o usarlos para cualquier otro propósito legal.
Cuando la obra es aprobada y aceptada para su publicación, los autores conservan los derechos de autor sin restricciones, cediendo únicamente los derechos de reproducción, distribución para su explotación en formato de papel, así como en cualquier otro soporte magnético, óptico y digital.