Epistemological perspectives of Agricultural Engineering

Authors

  • María Caridad Mederos Machado Universidad Estatal Península de Santa Elena, Ecuador Author
  • Carlos Eloy Balmaseda Espinosa Universidad Estatal Península de Santa Elena, Ecuador Author
  • Marilin Balmaseda Mederos Universidad Católica de Cuenca, Ecuador Author

DOI:

https://doi.org/10.26423/rcpi.v5i1.163

Keywords:

epistemology, curriculum, agricultural engineering

Abstract

In Latin America, agricultural engineers graduate and most of them are linked to productive areas, which are located in rural territories, and are usually the areas most vulnerable to social injustice, inequity and greater rooting of prejudices that are defended in Name of cultures. These situations of the profession and of society, together with the great problems of the agricultural world, where a new rurality emerges, demand a different professional formation, where the contemporary problems appear with academic foundation and also the devices of the knowledge, That are sufficient to integrate the professional work, as well as the general and specific competences of the career in the formation of a human being enriched in its values and with a high degree of professionalism.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Cobo, C. y MoravecJ. W. Aprendizaje invisible. Hacia una nueva ecología de la educación. Collecció Transmedia XXI. Laboratori de Mitjans Interactius / Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona. Barcelona. 2011.

Garbulsky, Gerry, Organizador de TEDxRiodelaPlata. Citado en La era post-universitaria. ¿Por dónde circulan hoy las ideas más innovadoras? Raquel San Martín • 5 de octubre, 2014. Progreso Semanal, en http://progresosemanal.us

Morín E. (1999). L'intelligence de la complexité, editado por Le Harmattan, París 1999. Traducción de José Luis Solana Ruiz.

Morín E. L'intelligence de la complexité, editado por Le Harmattan, París 1999. Traducción de José Luis Solana Ruiz.

Olivé, L. (2009). Por una auténtica interculturalidad basada en el reconocimiento de la pluralidad epistemológica. Pluralismo epistemológico, 19-30.

Ramírez Bravo, R. La pedagogía crítica. Una manera ética de generar procesos educativos. En Folios • Segunda época • N.o 28 • Segundo semestre de 2008. Pág.108

Downloads

Published

2017-06-30

Deprecated: json_decode(): Passing null to parameter #1 ($json) of type string is deprecated in /var/www/ojs_ciencia_nueva/plugins/generic/citations/CitationsPlugin.php on line 68