Study of business intelligence in the most used social networks
DOI:
https://doi.org/10.26423/rctu.v2i2.42Keywords:
Business Intelligence, Social NetworksAbstract
The study in question is intended to recognize the most used social networks. The bibliography announced 20 appointments in between reviews, magazines books, theses, among others, that are achieved with the following key words: "Business Intelligence", "Social Networks". The information found from 2008 to 2014 whose publications disclose that in 2013 more quotes on this subject were recorded. The thesis Noelia Ruiz Martínez consider it the primary for this study, whose contributions shows the analysis of information in social networks, such as the tools used. This brings articulates with accurate and reliable information on the use of business intelligence information
Downloads
References
Bidart, C. (2009). En busca del contenido de las redes sociales: los motivos de las relaciones.: Revista Hispana Para El Análisis de Redes Sociales, 6, 7. Retrieved from http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3041699
Breve manual de redes sociales para Pymes - Forbes México. (n.d.).
Caldevilla, D. (2010). Las Redes Sociales. Tipología, uso y consumo de las redes 2.0 en la sociedad digital actual. Documentación de Las Ciencias de La Información, 33, 45–68.
Caldevilla Domínguez, D. (2010). Las Redes Sociales. sociedad digital actual. Documentación de Las Ciencias de La Información, 33(33), 45–68. Retrieved from http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3250105&info=resumen
InfiniGraph. (2013). Mega Brand Content Marketing and Disruptive Effect of SEO | InfiniGraph. Retrieved February 16, 2014, from http://blog.infinigraph.com/2013/08/19/mega-brand-content-marketing-and-disruptive-effect-of-seo/
Internet, F. e. (2013). MARKETING EN REDES SOCIALES, INTERNET Y FACEBOOK. Retrieved February 13, 2014, from http://facebookmicroweb.com/precios-cotizacion-redes-sociales-publicidad-marketing-microweb-disenoweb-marca-social-negocio-online/
Neuman, G. (2013). Inteligencia de negocios, en qué ayuda a tu negocio y cuál es su proceso | GestioPolis. Retrieved from http://www.gestiopolis.com/canales2/gerencia/1/busint.htm
Opinión: El uso de las redes sociales en el trabajo | Crhoy.com. (n.d.).
Richard Ramírez-Anormaliza1, Xavier Linàs-Audet2, F. S. (2013). Evaluación de los Sistemas E-Learning: Estudio de Las Publicaciones Realizadas En La Web Of Knowledge, 13.
Stratebi. (2013). Propuesta Gnarum -Nuevas_Tendencias_BI.pdf. Retrieved February 16, 2014, from http://www.stratebi.es/todobi/May13/Nuevas_Tendencias_BI.pdf
Urquizu, P. (n.d.). Artículos Business Intelligence sobre Cuadros de mando. Retrieved October 20, 2014, from http://www.businessintelligence.info/cuadros-de-mando.html
White, C. (2011). Using Big Data for Smarter Decision Making. BI Research, (July), 1–11. Retrieved from http://www.ithound.com/download/smarter-decision-9129
Downloads
Published
Issue
Section
License
El titular de los derechos de autor de la obra, otorga derechos de uso a los lectores mediante la licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional. Esto permite el acceso gratuito inmediato a la obra y permite a cualquier usuario leer, descargar, copiar, distribuir, imprimir, buscar o vincular a los textos completos de los artículos, rastrearlos para su indexación, pasarlos como datos al software o usarlos para cualquier otro propósito legal.
Cuando la obra es aprobada y aceptada para su publicación, los autores conservan los derechos de autor sin restricciones, cediendo únicamente los derechos de reproducción, distribución para su explotación en formato de papel, así como en cualquier otro soporte magnético, óptico y digital.