Preprofesional practices as the main element of integration in the Basic Education program of the UNAE. theoretical and methodological bases of a new conception for its development
DOI:
https://doi.org/10.26423/rcpi.v5i3.186Keywords:
Pre-professional practices, research project, professional training, pedagogical conception, Career of Basic EducationAbstract
The current transformations that are take placing in Ecuador's Basic General Education (BGE) and the new demands that the Ecuadorian universities are facing, basically the National University of Education (UNAE), determine the need for changes in organizational structures and the System of organization of the educational process of the Career of Basic Education (BE) of that institution. The article aims to socialize one of the results achieved in a research project with the objective of improving the career, whose foundations and bases were presented in an earlier article of this magazine. Here, a new conception for the development of pre-professional practices in the career is presented due to its significant importance as an element of integration of teaching, research and lin kwith the community in the training of the BGE professional. The theoretical-methodological conception includes, from a new epistemological approach or starting point of view, the theoretical foundations, the principles in which the practices should be directed so as to achieve their "must be" in the career, as well as their objectives Revista Ciencias Pedagógicas e Innovación, Vol. V No. 3, Diciembre 2017, pp. 1-10|2and necessary methodological considerations for their implementation in the development of the career
Downloads
References
Portela Falgueras R, Hernández Amaro L, Barrera Jimenez A. Proyección investigativa. Hacia un nuevo enfoque de la Carrera de Educación Básica de la Universidad Nacional de Educación. Ciencias Pedagógicas e Innovación. 2016 Diciembre; IV(2).
CES. Consejo de Educación Superior. Ecuador. [Online]. Quito. Ecuador: Consejo de Educación Superior; 2013 [cited 2016 febrero 14. Available from: "http://www.ces.gob.ec/doc/Reglamentos_Expedidos_CES/codificacin%20del%20reglamento%20de%20rgimen%20acadmico.pdf" http://www.ces.gob.ec/doc/Reglamentos_Expedidos_CES/codificacin%20del%20reglamento%20de%20rgimen%20acadmico.pdf .
CES. PROPUESTA DEL CURRÍCULO GENÉRICO DE LAS CARRERAS DE EDUCACIÓN. Quito. Ecuador; 2015.
Álvarez González F, Pérez Gómez A. Modelo Pedagógico. Azogues, Ecuador: UNAE. Azogues. Ecuador: UNAE; 2015.
Universidad Nacional de Educación. Carrera de Educación Básica. Documento teórico-metodológico para el trabajo de la carrera Azogues. Ecuador: UNAE; 2016.
Universidad Nacional de Educación. Proyecto de Investigación e Innovación Educativa: Perfeccionamiento del proceso de formación del profesional de la Educación General Básica (EGB) en la Universidad Nacional de Educación (UNAE).Código CIP-012-2016. Azogues. Ecuador; 2016.
Downloads
Published
Issue
Section
License
El titular de los derechos de autor de la obra, otorga derechos de uso a los lectores mediante la licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional. Esto permite el acceso gratuito inmediato a la obra y permite a cualquier usuario leer, descargar, copiar, distribuir, imprimir, buscar o vincular a los textos completos de los artículos, rastrearlos para su indexación, pasarlos como datos al software o usarlos para cualquier otro propósito legal.
Cuando la obra es aprobada y aceptada para su publicación, los autores conservan los derechos de autor sin restricciones, cediendo únicamente los derechos de reproducción, distribución para su explotación en formato de papel, así como en cualquier otro soporte magnético, óptico y digital.
Deprecated: json_decode(): Passing null to parameter #1 ($json) of type string is deprecated in /var/www/ojs_ciencia_nueva/plugins/generic/citations/CitationsPlugin.php on line 68